Πιο συγκεκριμένα:
Οι γονείς οφείλουν να αποτελούν παράδειγμα και να μαθαίνουν στα παιδιά την έννοια της διαφορετικότητας και της ισότητας. Όλοι είμαστε ίσοι αλλά όχι ίδιοι.
Στο σχολείο να αφιερώνουν διδακτικές ώρες για να ενημερώσουν τα παιδιά, να είναι κοντά τους για να νιώθουν ασφάλεια να μιλήσουν για οτιδήποτε και να δοθεί βάση στην αναγκαιότητα συστηματικής επιμόρφωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και στην ανάπτυξη συνεργασίας του σχολείου με τις κοινωνικές υπηρεσίες της χώρας υποδοχής.
Τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο αφού έχουν εισχωρήσει στη ζωή μας και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας ας χρησιμοποιούνται για καλό για να προβάλουν ιστορίες εκφοβισμού, να παρέχουν συμβουλές και υποστήριξη.
Σε επίπεδο κοινωνίας θα πρέπει να γίνουν συστηματικές προσπάθειες για την ενδυνάμωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την ενίσχυση των αξιών του σεβασμού, της ισότητας και της αλληλεγγύης. Ενώ θα ήταν βοηθητικό να έχουν όλοι πρόσβαση για συμβουλές από δημόσιους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Τέλος, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «αντιδρούν». (πηγή πρόσβασης: ΕΔΩ)
Οι κοινωνικές ιστορίες είναι μια μέθοδος προσέγγισης κοινωνικών προβλημάτων που μέσα από εικόνες ή κούκλες γίνεται αφήγηση μιας ιστορίας με αναφορά στο πρόβλημα που επιθυμούμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η Σούζυ και ο Μάκης είναι δύο αγαπημένοι φίλοι που διαρκώς επιδεικνύουν συμπεριφορές ο ένας στον άλλο που τους πληγώνουν... τα παιδιά κλήθηκαν να βοηθήσουν και τελικά καταλήξαμε ότι μόνο η συζήτηση λύνει τα προβλήματα. Μάλιστα τους βοηθήσαμε τόσο που μας χάρισαν και ένα παιχνίδι με δημιουργία ιστοριών. Έτσι φτιάξαμε κι εμείς την δική μας κοινωνική ιστορία με τίτλο "Ο θησαυρός" και μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ.
Και μεταξύ μας τί συμβαίνει;;;; Παίξαμε το παιχνίδι "Μάντεψε ποιος" και εντοπίσαμε θετικές και αρνητικές συμπεριφορές σε παιδιά και εκπαιδευτικούς γιατί όλοι τα έχουμε όλα και αναλόγως με τις περιστάσεις και τους συνομιλητές επιτρέπουμε να βγουν στην επιφάνεια. Το ζήτημα είναι να μάθουμε να ελέγχουμε τις δύσκολες στιγμές μας, αυτές που κάποιος μας θυμώνει ή μας πληγώνει αλλά και να διερευνήσουμε τις στιγμές εκείνες που ωθούμαστε σε εκφοβισμό... Μόνο η συζήτηση θα μας βοηθήσει, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Ακούσαμε το τραγούδι "Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλια" και γράψαμε σε συννεφόλεξα τις σκέψεις του πορτοκαλιού που δέχτηκε τον εκφοβισμό. Συζητήσαμε για την επίλυση του προβλήματος και καταλήξαμε στη συμφιλίωση μέσα από λέξεις και πράξεις.
Τέλος δανειστήκαμε το κουτί του Σιλάν και ανακαλύψαμε τη δύναμη της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ισότητας των ανθρώπων... Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά δεν ξεχωρίζουν τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους, ούτε τους απασχολεί η καταγωγή τους ή η εξωτερική τους εμφάνιση... απλώς μιμούνται συμπεριφορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου