Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 23 Απριλίου 2024

Μεγάλα Παράθυρα στις καρδιές μας!


 Λίγα λόγια για το Δίκτυο «Συνοδοιπόροι της Αγάπης»

Το Δίκτυο σχολείων «Συνοδοιπόροι της Αγάπης» δημιουργήθηκε το 2022 με πρωτοβουλία του Αειφόρου Νηπιαγωγείου Ταυρωνίτη. Σκοπός του είναι η καλλιέργεια και προώθηση της συμπερίληψης μέσα από μια συλλογική δράση σχολείων ανά την Ελλάδα. Την περσινή σχολική χρονιά το Δίκτυο αποτελούνταν από 7 σχολεία εντός και εκτός Χανίων και είχε σκοπό την δημιουργία βιβλίων προσβάσιμων από όλους, εμπνευσμένα από καλλιτέχνες που με τα έργα τους έχουν αγκαλιάσει την διαφορετικότητα. Η τελική εκδήλωση έγινε στην Παιδική Βιβλιοθήκη Χανίων με τη δωρεά των βιβλίων από τα σχολεία του Ν. Χανίων.

 

Η δράση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς-«Μεγάλα Παράθυρα»

Την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετέχουμε 14 νηπιαγωγεία, 9 εντός και 5 εκτός Χανίων. Καθώς το έτος 2023-24 έχει οριστεί από την Ε.Ε. ως Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο έμφαση στις απαιτούμενες δεξιότητες του πολίτη, και το Πρόγραμμα Σπουδών της εκπαίδευσης έχει δομηθεί βάσει των δεξιοτήτων του 21 ου αιώνα (4cs - Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία και Δημιουργικότητα), θεωρούμε ότι η ενασχόληση με την τέχνη προάγει κατά τρόπο πολύπλευρο και παραγωγικό την καλλιέργεια των δεξιοτήτων.

Σκοπός μας ήταν με όχημα την τέχνη να αναδημιουργήσουμε οπτικούς εικαστικούς πίνακες σε απτικούς και να δημιουργήσουμε με τον ίδιο τρόπο νέα έργα τέχνης εμπνευσμένοι από κάποιο λογοτεχνικό είδος (μουσική, μαντινάδα, ποίημα), έτσι ώστε να είναι προσβάσιμοι από όλους και κυρίως να επιτευχθεί η αισθητική τους απόλαυση και με την αφή. Ο τίτλος της φετινής δράσης είναι: «Μεγάλα Παράθυρα» και είναι εμπνευσμένος από το απόφθεγμα του Γ. Ρίτσου «Τα μεγάλα παράθυρα ζήλεψα στη ζωή μου, ποτέ τα μεγάλα σπίτια». Η σκέψη αυτή του μεγάλου ποιητή συγκεντρώνει το νόημα της συμπεριληπτικής στάσης ζωής που θέλουμε να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας και για το λόγο αυτό οι πίνακες που δημιουργήσαμε έχουν όλοι σχήμα παραθύρου. Μάλιστα όλα τα σχολεία έχουν συνεργαστεί για να δημιουργήσουν ένα κοινό έργο-πίνακα με γνώμονα αυτή την φιλοσοφημένη φράση. Τελικός μας στόχος ήταν να εκθέσουμε τα νηπιαγωγεία του Ν. Χανίων τα έργα μας ώστε οι επισκέπτες να τα απολαύσουν αγγίζοντάς τα και τελικά όλα τα σχολεία ανά την Ελλάδα να χαρίσουμε τα έργα μας σε κάποια ενταξιακή δομή (Ειδικά σχολεία, Δομές ειδικής αγωγής). Τα έργα των σχολείων εκτός Ν. Χανίων είναι αναρτημένα σε φωτογραφικό υλικό και μπορείτε να τα απολαύσετε.


Επιλογή ημερομηνίας έκθεσης

Eπιλέξαμε να γίνει η έκθεση την εβδομάδα 15-21 Απριλίου καθώς αυτή η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στην Δημιουργικότητα και Καινοτομία με απόφαση της Συνέλευσης του ΟΗΕ. Η εναρκτήρια ημερομηνία 15 Απριλίου σηματοδοτεί την δημιουργικότητα καθώς αποτελεί την ημερομηνία γέννησης του μεγάλου καλλιτέχνη Leonardo Da Vinci, με καταληκτήρια ημέρα την 21η Απριλίου που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας για να θυμίζει στον κόσμο την ικανότητα του ανθρώπου να αναπτύσσει νέες ιδέες για μια καλύτερη κοινωνία πολιτών.


Τα συμμετέχοντα σχολεία του Ν. Χανίων

1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Χανίων

1ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών

1ο Νηπιαγωγείο Βαμβακόπουλου Χανίων (Ολοήμερο τμήμα 1)

10ο Νηπιαγωγείο Χανίων

14ο Νηπιαγωγείο Χανίων

Αειφόρο Νηπιαγωγείο Αγίων Σαράντα

2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Χανίων

Νηπιαγωγείο Βαρυπέτρου

Αειφόρο Νηπιαγωγείο Ταυρωνίτη

 

Τα συμμετέχοντα σχολεία εκτός Ν. Χανίων

8ο Νηπιαγωγείο Ελευσίνας

2ο Νηπιαγωγείο Φερών Βελεστίνου Βόλου

Νηπιαγωγείο Αραβησσού Γιαννιτσών

29ο Νηπιαγωγείο Σερρών

52ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου Αττικής


Αποτελέσματα-Επίδραση

H συνεργασία των σχολείων ολοκληρώθηκε με το κοινό έργο και φυσικά με την έκθεση των έργων στο ιστορικής αξίας κτίριο Γιαλί Τζαμί στα Χανιά, το οποίο μας παραχώρησε ο Δήμος Χανίων και το Λιμενικό Ταμείο. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να αγγίξουν τα έργα, οι μαθητές να γνωρίσουν τα έργα των άλλων σχολείων, οι γονείς να επισκεφτούν μια έκθεση τέχνης με τα παιδιά τους στην οποία είχαν τα ίδια πρωταγωνιστικό ρόλο και οι εκπαιδευτικοί να συνεργαστούν για την έκβαση της έκθεσης. Τέλος, η κοινή δράση στη λήξη της έκθεσης όπου οι μαθητές τραγούδησαν έξω από το Γιαλί Τζαμί, έφερε κοντά την τοπική κοινωνία μεταφέροντας το μήνυμα της συνοχής. Όλο το πρόγραμμα αποτυπώθηκε σε κοινό ηλεκτρονικό τοίχο ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι ενήμεροι για την πορεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου